Wiele osób pomimo tego, że stosuje jedną dietę za drugą, wybiera wyłącznie produkty light, liczy kalorie, czy też zażywa suplementy wspomagające nie może osiągnąć wymarzonej wagi. Przyczyną takiego stanu jest to, że zapominamy o głównej i najważniejszej zasadzie odchudzania, a mianowicie o zdrowym odżywianiu i wysiłku fizycznym. Osoba, która zaniedbuje te kwestie na rzecz coraz nowszych, czasami bardzo surowych i wycieńczających diet, nigdy nie wygra walki z dodatkowymi kilogramami. Na temat odchudzania krąży od dawna wiele fałszywych informacji, warto wiedzieć co jest prawdą, a co kłamstwem.

1. Woda wspomaga odchudzanie – PRAWDA

Woda nie ma kalorii, posiada za to składniki mineralne, pomaga pozbywać się z organizmu toksyn. Nawadnianie organizmu to bardzo ważny element odchudzania. Woda zapewnia również uczucie sytości, dzięki niej nie mamy ochoty podjadać między posiłkami. Zalecane jest wypijanie około 2, 5 litrów wody, najlepiej niegazowanej.

2. Nie wolno jeść wieczorem – MIT

Bardzo dużo osób jest przekonana o tym, że najlepiej spożywać posiłki do godziny osiemnastej. Jest tak w przypadku osób, które kładą się spać około dwudziestej pierwszej. Optymalnym czasem spożycia ostatniego posiłku są trzy godziny przed snem. Kolacja powinna być lekkostrawna, należy unikać tłustych potraw.

3. Ostre przyprawy sprzyjają odchudzaniu – PRAWDA

Ostre przyprawy to znany i stary sposób na przyśpieszenie walki z kilogramami w Azji. Dodawane do posiłku potrafią nawet do dziesięciu procent przyśpieszyć przemianę materii! Najbardziej polecane z nich to pieprz, ostra papryka, chili, imbir i curry.

4. Śniadanie to najważniejszy posiłek i ważny wspomagacz diety – PRAWDA

Po zjedzeniu porządnego śniadania, obfitego w składniki odżywcze mamy siłę na cały dzień. Nie warto głodzić się rano, gdyż głód w późniejszych godzinach będzie znacznie silniejszy i być może odbijemy sobie brak tego posiłku z nawiązką. Dodatkowo nasz metabolizm przez tego typu głodówki znacznie spowalnia się i w efekcie zamiast chudnąć tyjemy.

5. Owoce nie tuczą – MIT

Pomimo tego, że zdrowe, wiele z nich obfituje w cukry – glukozę i fruktozę, które szybko podnoszą poziom cukru we krwi. Najmniej sprzyjające diecie owoce to gruszki, banany i winogrona. Dla osób na diecie polecane są najbardziej cytrusy, jabłka i owoce jagodowe.

6. Najważniejsze to liczyć kalorie – MIT

To niezbyt dobry sposób na odchudzanie. Jeżeli nagle rozpoczniesz dietę 1000 kalorii to twój metabolizm się rozreguluje i stanie się znacznie wolniejszy. W przypadku szybko utraconych kilogramów pojawia się również efekt jo-jo i ostatecznie waga staje się nawet większa niż przed dietą.

7. Alkohol tuczy – PRAWDA

Tak, trunki nie są zbyt przyjazne diecie, głównie ze względu na ich dużą kaloryczność. Ponadto po wypiciu drinka czy też piwa łaknienie staje się większe, chętniej sięgamy po tuczące przekąski. Po alkohol sięgamy zazwyczaj w porze wieczorowej lub nocnej, co tylko jeszcze gorzej wpływa na naszą sylwetkę ze względu na wolniejszy metabolizm. Wyjątkiem od reguły jest jedynie czerwone wino bogate w flawonoidy. Jednak i z nim powinniśmy uważać, jedna lampka w zupełności wystarczy.

8. Kawa tuczy – MIT

Jeżeli wypijemy niesłodzoną kawę, to praktycznie nie przyjmiemy żadnych kalorii. Dodatkowo kofeina przyspiesza przemianę materii oraz spalanie tłuszczu. Nie należy jednak przesadzać z jej ilością, wypijanie kilkunastu filiżanek kawy nie sprawi, że stracimy na wadze.

9. Czekolada jest zabroniona podczas diety – MIT

Kakao czy też kilka kostek ciemnej czekolady może nam nawet pomóc w procesie zrzucania dodatkowych kilogramów. Są one bowiem bogate w kwasy jednonienasycone MUFA. Warto więc od czasu do czasu sięgnąć po nie w rozsądnej ilości. Ponadto czekolada poprawi również nasz humor, w ostatecznym efekcie skorzysta zarówno ciało jak i duch!

10. Na diecie należy spożywać tylko produkty ”light” – MIT

Bardzo często kupujemy je z nadzieją, że dzięki nim schudniemy, bo przecież nie tuczą. Mają co prawda obniżoną zawartość tłuszczu i cukru, jednak nie wyklucza to ich kaloryczności. Ponadto niektóre składniki wchodzące w ich skład mogą by nawet szkodliwe dla organizmu na dłuższą metę.

UDOSTĘPNIJ
Następny artykułJak chronić skórę przed słońcem?
Fanatyk nowych technologii, jednak tematyki inne niż gadżety czy komputery też nie są mi obce. Piszę to co mam na myśli, chętnie podzielam się swoją wiedzą i doświadczeniem.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here