Jak odnieść sukces na Facebooku

0
275
social media
social media

Gdy firma zaczyna brać pod uwagę media społecznościowe to konieczna jest analiza. Czy warto skupić się na Facebooku? Szczegółowa analiza tego medium oraz osób z niego korzystających przyniesie odpowiedź. Facebook ma najwięcej lojalnych użytkowników w internecie. Wyprzedza go jedynie Twitter (Facebook ma 20 procent lojalnych gości, a Twitter 31 procent lojalnych użytkowników).

 

 

Promowanie firmy na Facebooku

Facebook łączy siłę marketingu społecznościowego z marketingiem sieciowym. Jeśli jedna osoba staje się fanem Twojej strony internetowej, to nie tylko ona poznaje Twoją stronę. Jeśli strona jest interesująca to czytelnik opowie o niej wielu swoim przyjaciołom, co już podniesie popularność treści zamieszczonych przez Ciebie na Facebooku. Prowadzi to do stworzenia bazy danych fanów Twojej strony internetowej.

 

Fani powinni mieć także prawo do wyrażania ich opinii. Jedną z zalet stania się fanem jest to, że mogą brać udział w ankietach, otrzymywać informacje, uczestniczyć w konkursach. Ludzie uwielbiają niespodzianki oraz konkursy.

 

Gdy mamy do czynienia z dopiero co powstałym fanpage’m i chcemy go szybciej rozreklamować to zamiast publikować treści i czekać aż ludzie sami zaczną wykazywać aktywnosć, możemy posłużyć się małym fortelem i przy pomocy usługi jaką świadczy serwis BuyFans – pozyskać komentarze, lajki i udostępnienia dla naszych zdjęć oraz postów. Gdy fanpage się rozrośnie i ludzie zobaczą aktywność innych – samo chętniej zaczną wchodzić z nami w interakcję.

 

 

Działania w mediach społecznościowych

Im więcej masz fanów, tym więcej masz możliwości stworzenia bazy stałych konsumentów. Jednakże, nie zapominaj, że Facebook to narzędzie interaktywne. Utrzymanie stałych gości na stronie internetowej wymaga nieustannego kontaktu z nimi. Niezbędna jest rozmowa. Jeśli fani zostawiają komentarze, upewnij się, że masz czas przeczytać je, odpowiedzieć na nie, zaangażować się w działania interaktywne. Wybierz najlepszy sposób kontaktu i zadbaj o bycie nieustannie w pobliżu fanów. Takie działanie jest bardzo opłacalne w długotrwałej perspektywie. Czy to zajmuje czas? Na pewno zajmuje pewną ilość czasu codziennie oraz wymaga poświęcenia. Z każdą informacją zdobywasz coraz większe zainteresowanie. Nawet jeśli Twoja strona jest kontrowersyjna, unikaj kontrowersyjnych tematów. Jeśli sprzedajesz produkty dla psów, powstrzymaj się od dyskusji politycznych, nie poruszaj tematów religijnych oraz innych gorących tematów, które nie odnoszą się bezpośrednio do Twojej strony internetowej.

 
Staraj się o utrzymanie autentycznej rozmowy. Nie możesz rozsiewać spamu. Zaoferuj gościom Twojej strony rzeczy cenne. Zadbaj o oferowanie ważnych informacji na temat zdrowia psów, treningów dla psiaków oraz psiej karmy – to jest podstawowa dziedzina Twojej działalności i na tym się skoncentruj.

 
Facebook pozwala tworzyć informacje ważne dla osób w różnym wieku. Podziel fanów na grupy wiekowe i kieruj do nich informację, różnicując język oraz treść komunikatów.
Ważne jest pozyskanie osób, które żywo reagują, publikując posty i będąc aktywnymi. Usuwaj posty, które naruszają dobre obyczaje lub mogą obrażać innych. Blokuj użytkowników, którzy łamią zasady. Dbaj o to, aby użytkownicy czerpali sporą dawkę informacji z Twojej strony i nie pozwól, aby nudzili się czytając publikowane przez Ciebie teksty. Im lepsza strona, tym więcej osób ją odwiedzi i zakupi oferowane przez Ciebie produkty i usługi, realizując tym samym misję Twojej firmy. Mów innym, że doceniasz ich aktywność, zapraszaj ich i zachęcaj do obecności i zabierania głosu. Proś o opinie o produktach. Uzyskasz odpowiedzi wtedy, gdy ludzie uznają Twoją stronę za wartościową.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here